kalau tak jelas sangat tulisan tu, tekan ctrl +, kalau rasa tulisan tu kecik sangat, tekan ctrl - ....mekaseh! enjoy your reading!

Tuesday, November 11, 2008

DUIT [keperluan atau kepentingan?]

duit?mesti orang tanya2 apa la saya nak cakap dengan title entry kali ni..
dah la lama tak update..hha busy study kot!! kuliah rancak sekarang~ [alasan kukuh]
sebenarnye saya nak bahaskan tentang 'flow of money' yang saya spend bila duduk mesir ni..!

1. sewa umah [seb bek murah lagi]

2. beli barang umah, barang dapo!

3. topup sehari LE10 [hahahaha banyak cantekk]

4. beli jajan [junk food]

5. sedekah [chewah~~~]

6. beli barang2 study, pen pensel pemadam bla bla bla

7. bil2 letrik, bil2 air, bil2 tepon [sejak bila ade line tepon ni??haha]

8. beli gula2 chewing gum ke ape2 nk kunyah mse dlm kelas

9. duit naik teksi gi jalan2 umah orang2 yang jauh.. [tuan umah tak mau support]

10. bila kami yang muhafazah ni kene turun kaherah ke, trun zagziq ke, turun iskandariah ke, mansurah ke..smua perabihkan duit sahaja. [cett]

11. ubat nyamuk, ubat lipas, ubat cacing [cacing yang duk merayap dalam umah*]
*special case.

12. bayar duit internet [salu la sangat online]

13. duit g makan luar if 'rajin' sangat masak.

14. beli putik kapas [stiap hari kena korek sebab takut ade habuk masuk telinga]

15. beli barang2 keperluan sndiri, syampu n geng2 dia

16. air gas yang da 'jadi macam air kosong' kuteguk stiap kali rasa haus.

17. maggy yang dah jadi semacam 'part of life' - meaning, kalau takdak buley mati kebuluq!

18. beli barang yang 'asal jumpa n berkenan je beli' [hehehe]

19. kos ubat-ubatan sebab salu sangat sakit [batuk selsema demam]

20. minyak wangi yang banyak atas alasan mandi seminggu maksima 3 kali shj.. [kah3]

jadi, kepada emak saya khususnya, maafkan saya berbelanja lebih..
ini bukan kehendak saya jua..heheh :D

duit~ duit~ [sigh!!]

No comments:

Coretan anda?