kalau tak jelas sangat tulisan tu, tekan ctrl +, kalau rasa tulisan tu kecik sangat, tekan ctrl - ....mekaseh! enjoy your reading!

Wednesday, December 10, 2008

Kene Tag~ adehai~!!

Kali ini telah di'tag' oleh seorang yang tidak berhati perut mengetag diriku [ust pamie]
kononnye ingin mengorek rahsia diriku.hahaha

* State 15 weird things/ habits/ little known facts about yourself.
* The 5 people I tag are to then to follow my footsteps and write their own 15 weird things/habits and little known facts.


perkara [1] tentang saya:
tak tahu kenapa amek medic. selain tahu yang medic itu susah, beliau sudi lagi untuk belajo medic.sudahlah berjauhan dari bonda dan ayahanda tercinta [ni ayat sempena nak raya ni] ---> tbayang lomang, nasi himpit(sbb nasi tu terhimpit..kui3), yang brada di malaysia~
takpe la, mungkin tahun ni belum ada rasa nak balik malaysia...tahun depan xtahu la lagi macam mane prasaan nak balik atau tidak.. (^_^)

perkara [2] tentang saya:
tak pernah dapat straight A's dalam exam.
due to --> tak pernah nak serius study kuat2.
tak pernah siapkan homework masa sekolah rendah~ :D
tak tahu study tu apa..
tak tahu da besar nanti nak jadi apa..
rasa macam da ckup dah baca buku..huhu

perkara [3] tentang saya:
gigit kuku bile stress, bila bosan, bila takde bende nak dibuat!

perkara [4] tentang saya:
mimpi perkara terakhir yang berlaku pd hari itu. means if tengok cerita hantu, sah-sah la mimpi hantu tu malam tu jugak. tak pun, last thing yang dibuat malam tu ialah pegi toilet, maka mimpi akan ternampak mangkuk tandas dan sinki. heheh

perkara [5] tentang saya:
suka pada ustaz instead of doctor. why eh? tak tahu lah kenapa. agaknya sebab doctor takde yang suka saya kot..ahaha actually, suke tgk muka orang yang alim2 ni. plus, I also supposed to further study in Syariah Jordan. kalau lah perkara itu berlaku maknanya sekarang saya adalah Ustazah Alia..aha~ so sweet!!

perkara [6] tentang saya:
tak suka baby atau kanak2. terkejut? since datang mesir, tak tahu kenapa kanak2 mesir mcm nice n suke be friend with me. At first, memang tak tipu, I hate them. tak suke budak2 yang merengek2 mengada2 tu. but sekarang macam ade satu magnetic force yang when i met kids, dia jd suke, feel so warm n comfortable ngn diorang..nangis la mcm mana pun, msti sy pujuk..huhu weird!! and guess what? tak sabar nak ada own kids..ahaha gatai!! [ampun mak!]

perkara [7] tentang saya:
buat kerja jarang nak full-heartedly ..
a) boleh la melukis sikit2, tapi memang tak hebat and tak so nice lah..gambar still keras and kaku!
b) nyanyi~ orang cakap suara sedap [kot]..but certain time kite tahu suara kita tak brp nk sedap didengari ---> macam artis sakit tekak tu..haha
c) menulis karya-karya kreatif. menulis boleh, tapi sekadar bacaan peribadi dan kongsi dengan org yang rapat aje la..

perkara [8] tentang saya:
study kejap, main banyak, study lagi, main lagi.. [tabiat buruk!]

perkara [9] tentang saya:
anak sulung yang tak macam anak sulung. lebih kepada seperti anak bongsu..ahaha

perkara [10] tentang saya:
suka ayam bahagian thigh, drumstick ngn wings sahaja.. yang bahagian keras2 yang lain makan jugak tapi tak suka!!huhu aaaaa~ terasa lapar!!

perkara [11] tentang saya:
tak makan sayur berwarna hijau! trauma masa kecik2 termakan daun betik..pahitnya yang amat, dah tak sanggup nak telan apa je yang berwarna hijau~ for me, hijau is pahit..huhu kalau warna merah mcm tomato ke, or ungu mcm terung, or putih mcm kobis, baru lah saya makan..huhu

perkara [12] tentang saya:
tak suka coklat! tak tahu sama ada memang tak reti makan atau memang tak suke makan sebenarnya..huhu apa yang diketahui, coklat tak best sbb dia melekat pada gigi dan coklat ni manis sangat. pas makan kena minum air banyak2 or tekak akan terasa sakit~ and masa kecik mak tak ajar makan benda2 manis..ahaha

perkara [13] tentang saya:
saya tak suka bunga~ bunga tu ape? haha

perkara [14] tentang saya:
tak pernah memasak sepanjang berada di Malaysia. eventhough pernah kerja McDonalds, pun Manager tak bagi kerja kat bahagian dapur. so takde experience memasak pun! when datang mesir, everything kena belajar and when cakap dengan mak, mak just gelak and cakap siape suruh dulu2 tak nak belajar masak.. mak ke dapur masak setahun sekali aje..ahahah kantoi>

perkara [15] tentang saya:
tak suka buat Tag ni...panjang sangat!! Ust Pamie, next time jangan Tag saya buleh? ahaha~

sila la layan Tag wahai
1) Sape yang baca entry nih..ahaha
2) Ust Faaiz Zagazig!
3) Zikri [Han Ri]
4) Srisufi
5) Kak Slim~

2 comments:

Cahaya Pembuka Hatiku said...

oit makcik.. hehehe.. salam.. long time no c.. hahaha.. windu la..

The Pamiesz® said...

kawen cepat la dr.. ust2 tanta tu banyak tunggu.. haha..

Coretan anda?