kalau tak jelas sangat tulisan tu, tekan ctrl +, kalau rasa tulisan tu kecik sangat, tekan ctrl - ....mekaseh! enjoy your reading!

Thursday, May 21, 2009

luahan yang jarang bermakna bila diucapkan

Aku Cinta Padamu - hanyalah ungkapan si dia-dia yang tidak semestinya benar2 cintai engkau.

"Cinta ini
Ku persembahkan
Setulus hati kasih
Kepadamu
Seandainya engkau mengerti
Hanya kau yang ku miliki
Dalam hidupku"

nah, kalau andainya kamu ragu, katakan padanya, "Tuluskan hatimu mencintai aku ?"

bimbang juga nanti temberang dia-dia itu mula terbongkar dan kamu-kamu ungkit-mengungkit:-

"Mula ku kau kenali, gunung sanggup didaki
Setelah hati dicuri, telefon pun tak sudi
Ingatkah siapa membawa senyuman tika duka
Benar kata Dr M, Melayu mudah lupa

Berikan semula potret ketika bersamaku
Pulangkan Hello Kitty hadiah di hari jadimu
Mungkin nanti kau tahu rasa sakitnya hati
Bila masa dan usaha bagai tak dihargai"

apa kau fikir ungkitan kau mampu mengembalikan dia-dia yang jelas tidak setia itu? lupakanlah. kumbang bukan sekuntum, bunga bukan seekor. Jika kau ungkapkan kata cinta pun, belum pasti dia akan kembali.

masih ada mereka yang 'bijak-tapi-kurang-cerdik' berhitam-putihkan kata-kata bersyarat:

Dan harus kau sadari
Bila ingin bersamaku
Jangan cuba kau ingkari
Cubalah untuk setia..

kau fikir setiap perCUBAan berakhir dengan kejayaan kah?
nanti bilang si dia-dia itu, "aku sudah cuba tetapi tidak berjaya mencintai kamu"
kau juga yang gigit jari.

Perpisahan itu selalu terjadi
Kepada insan yang bercinta
Ataupun manusia
Yang berperasaan benci

mengapa terus mengharap menanti? dah orang tidak sudi.

"Tiada kemaafan di sini
Kau ragut degupan hati ku ini
Akan ku jejakimu, kemana jua
Hingga akhir masa, sayang"

kalau kau biar dendam sekalipun, kau mahu ganggu gugat hidupnya? kau serupa hantu.

cinta bukan terletak pada kata-kata, rindu bukan madah bicaranya.

kau bukan tak pernah dengar kata-kata Ajai pada Nurul,
"semakin hari aku rasalah kita macam makin serasi. kau rasa tak???
dan aku rasa kau pun tahu apa pengakhiran mereka.

sebenarnya dalam entry ini, aku mahu khabarkan pada kau, aku bukan hairan sangat sama kisah cinta kau, tapi aku layankan sahaja, kau kan kawan aku.

kau lihat ni, gara-gara bercinta:-

-Grades are down from A's to D's
-Way behind in history
-Lost yourself in fantasies
-Dreaming is all you do

jadi kau tahu apa maksud aku kan? terpulang kau..
____________________________________________________________________

"Semalam yang telah pergi
Menghilang tanpa jejak
Membawa bersama cereka
Duka dan ketawa"

"pengusa alam
tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh
pada sumur dosa yang terkutuk
dan menyesatkan cintaku"

p/s: yang ini, kau perlu tahu. aku bukan nabi yang bisa sempurna, aku tak luput dari dosa. hari ini aku tegur kau, hari esok mana tahu, kau pula yang tegur aku. kita kan kawan (^_^)

1 comment:

aleeyaa said...

ish 3X. Apake benda story kamu ni? Lawak betul. gue x faham.

Coretan anda?