kalau tak jelas sangat tulisan tu, tekan ctrl +, kalau rasa tulisan tu kecik sangat, tekan ctrl - ....mekaseh! enjoy your reading!

Thursday, September 3, 2009

Hari ke-3 attachment

Hari ni hari ke-tiga berattachment di hospital serdang. Mengikut jadual, hari ni, saya akan berada di klinik O&G. klinik O&G? Apa yang saya buat di klinik O&G? Secara umumnya, saya hanya memerhatikan doktor bertugas bertemu dengan patient. Selalunya, mereka yang telah lebih dahulu membuat temujanji, kerana hospital serdang merupakan hospital yang menempatkan pesakit yang di refer terlebih dahulu. Walk-in check up pun perlu ada appointment dahulu. Jadi, apa yang saya dapat seharian duduk di klinik O&G ini?

Ada beberapa kes yang biasanya terjadi kepada ibu yang mengandung. Ada yang datang mengadu bayi kurang aktif, ada juga yang tekanan darah tinggi yang meningkat, dan ada juga yang kadar gula dalam darah bertambah. Semua ini biasa terjadi kepada wanita yang mengandung. Ada beberapa kes yang kritikal seperti ibu menghidap penyakit jantung, dan ini seterusnya memberi kesan kepada bayi di dalam kandungan.

Beberapa siri ujian seperti ultrasound, pap-smear juga diperlihatkan kepada saya. Gerun, tapi inilah yang dinamakan pengalaman.

To be updated later!

Da tak tahu nak tulis apa~ hahahaha


3/9/09

11.39pm

Hospital serdang.

2 comments:

efa.... said...

salam..kak alia...go go chaiyoukk..
u can do it...update bnyk2 ye psl attachment nnti efa bleh bace...

majiiid said...

hebatnya kak alia...dah buat attachment sekaranng....saya pandang tinggi kak alia

Coretan anda?