kalau tak jelas sangat tulisan tu, tekan ctrl +, kalau rasa tulisan tu kecik sangat, tekan ctrl - ....mekaseh! enjoy your reading!

Monday, December 7, 2009

Aku sudah mula buat entry bosan dalam blog.

Cik Munirah Mizan suruh!maka aku turutkan.

Sila jawab soalan-soalan ini dalam Bahasa Melayu SAHAJA.

Makna nya dalam
EJAAN BAKU
dan tiada kata ringkas ya adik-adik?


1. Bekas kekasih saya adalah

::: tampan.kacak.tidak setia! (^_^)

2. Saya sedang mendengar

::: soundtrack Ketika Cinta Bertasbih

3. Mungkin saya patut

::: menelaah anatomy.

4. Saya suka

::: makan.

5. Sahabat-sahabat baik saya

::: terpisah antara benua.

6. Saya tak paham

::: apa yang saya sedang telaah.

7. Saya kehilangan

::: keyakinan diri.

8. Ramai yang berkata

::: saya suka timbulkan kontroversi

9. Makna nama saya

::: ALIA – yang tinggi

10. Cinta itu adalah

::: zikir jiwa.

11. Di suatu tempat, seseorang sedang

::: tidur.mimpikan aku.

12. Saya akan cuba

::: jadi kurus.

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud

::: kekal.insyaALLAH

14. Telefon bimbit saya

::: ada tiga. *senyum*

15. Bila saya terjaga dari tidur

::: saya rasa malas hendak ke kuliah.

16. Saya paling meluat apabila

::: tengok orang gedik.gatal.poyo baik.

17. Pesta/Parti adalah

::: berseronok.

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah

::: unta.

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :

::: 20.

20. Hari ini

::: saya rindu.

21. Malam ini saya akan

::: call Malaysia.

22. Esok pula saya akan

::: pergi kuliah setelah sekian lama mengabaikannya.

24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini

::: kusut.tidak perlu ke kuliah. XD

25. Pusat membeli-belah atau arked permainan

::: tempat permainan.letih berjalan membeli belah.

26. Makanan Barat atau Jepun

::: barat laut.

27. Bilik yang terang atau gelap

::: terang.aku perlu berfotosintesis untuk meneruskan hidup.

28. Makanan segera adalah

::: stok megi dalam beg.

29. Ayat terakhir yang saya katakan pada seseorang?

::: Sarah, aku nak lagu Ketika Cinta Bertasbih.

30. Siapa yang anda mahu Tag?

::: tidak ada yang aku kenan.


No comments:

Coretan anda?