kalau tak jelas sangat tulisan tu, tekan ctrl +, kalau rasa tulisan tu kecik sangat, tekan ctrl - ....mekaseh! enjoy your reading!

Friday, June 11, 2010

entry special ke-100

Bagi korang yang lahir pada tahun 1980-an, gambar-gambar berikut pasti akan mengimbau kembali zaman kanak-kanak yang penuh keseronokkan. Itupun kalau korang membesar bukan sebagai anak orang datuk datin lah. Kalau main piano, biola etc tu lain cerita. Huhuhu.

Apapun masa kecil memang seronok. Takde ape nak difikirkan. Main, main dan main. Makan minum semua tanggung. Hehehe.

lagi..

Bak kata Josh Lim founder Advertlets di Twitter, cerita Doraemon (alih bahasa) ni banyak membantu dia dan kanak-kanak berbangsa cina lain untuk bertutur di dalam bahasa melayu.

Update: Dash Yonkuro

Dash Yonkuro

Dan lain-lainnya? Polis sentri, galahpanjang, batu seremban, congkak, gasing, konda kondi, main cop tiang, gulu-gula 20 sen yang ada cincin tu, gula-gula warna warni 10 sen dapat 5 biji, ais krim pop yang boleh patah dua tu dan macam-macam lagi. Rindu kan zaman kanak-kanak kita? Hehe. Memang sekali je akan muncul dalam kehidupan. Oleh itu kalau kita dah ada anak, biarlah mereka lalui zaman kanak-kanak mereka dengan gembira seperti kanak-kanak lain (asalkan berbatas).

+ Article by Khai


Source: .ohtidak.com

10 comments:

adeqs comeyll =) said...

thn 90 pon sme jer laa..huhu~ [nak jgk tu]

AlFaqir said...

huhu...teringat zaman kanak2.....

::.. BANATTHEOLOGY ::.. said...

wa....
tingat laa...da la bru blik pkse ni..

ad_din said...

tringt..slalu rebut dgn kakak2, hadiah free dlm DORA dgn TORA.. huhu..

syuhada said...

rndu~~~~~~~~~~~
1 happy family!haha..
nk maen kartun yg pkai2 bju tue~dlu beli 20sen jer~

syuhada said...

rndu~~~~~
nk maen kartun yg tukar bju tue..20sen 1 paket~
nk maen kad..1 happy family!

anelda said...

agk2...ade jual lg x kt mesia..?? bdk2 zmn skang..cb tnya psl psp..konfem tau..haha

Dr. Mohd Faizal B Nor Azmi said...

saya tersenyum lebar tgk alat2 mainan ni...happy je zaman kanak2,dah dewasa ni buka mata jer macam2 masalah nak fikir

HisyamZahra said...

Alia~ mana dapat gambar2 ni? huhu.. sangat2 mengimbau zaman kanak2 akak. hampir 97% benda2 dalam gambar ni akak penah main,makan,tengok dan rasa.. hehe.

Tapi zaman kanak2 aisyah dah xmacam ni la.. lagi2 lahir di tanah arab. mainannya adalah Fatiroh,isy,roti,upin ipin dan sbgnya.. hehehe

Anonymous said...

Siapa taw GUNDU tu apa? Permainan apa yg menggunakan perkataan ini? Jawab jgn x jawab.

Coretan anda?